Uitgelicht

Ook in Maasdriel is door de AVRI  een ander afvalbeleid opgezet. Op zich positief!! Maar er zijn twee punten die nog beter kunnen:

• Plastic-afval moet aangeboden in zakken, zakken die gaan stinken, verwaaien, rommelig zijn. Graag de voordelen en nadelen van plastic containers bij huis of in de buurt eens goed in kaart gebracht. Hier zou begin 2014 duidelijkheid over zijn!
  • Mensen die in appartementen wonen hebben hoge kosten en ongemak als het gaat om het aanbieden van hun gemengde afval in zakken. Wij zien dit punt en hebben het in Rivierenlands verband aan de orde gesteld. Nu de antwoorden nog. Hier een bericht uit Culemborg:

Met de vele afvalruimers die Maasdriel rijk is en zelfs een actiedag van "Nederland Schoon", een initiatief van de afvalproducenten, zijn we er niet! 80 ton troep in de natuur, om nog niet te spreken van alle statiegeldloze blikjes en flesjes in bermen en sloten. Met dank voor  het gebruik van de foto van Tineke van der Weele

vuilnisdump
vuilstort in de uiterwaarden

Voor GroenLinks mag er een welstandstoets blijven. Het liefst duidelijk vastgelegd in het bestemmingsplan, zodat de burger minder regels aan zijn broek heeft!

liever niet welstandsvrij bouwen

Het buitengebied laten wij graag open voor boeren en/of natuur. Het liefst duurzaam en diervriendelijk. Bedrijfshallen van bedrijventerreinen dienen ingepast in het landschap als het aan GroenLinks ligt.

buitengebied
buitengebied bij Hedel

Ondanks alle goede inspanningen aan de routes en bushaltes door de Provincie Gelderland moeten de fietsen, na 6 jaar voorbereiding, toch netjes gestald kunnen worden?

geen stalling!
Geen goede stalling !